לוגו – האווירה של העסק
כולנו כבר יודעים שמיתוג נכון ואיכותי, הינו אחד הפרמטרים החשובים והקריטיים ביותר להצלחת העסק או המוצר שברשותנו. מיתוג הינו למעשה הפנים של העסק, הדבר הראשון אותו רואים לקוחות פוטנציאליים,
ועל כן – עליו לשדר רצינות ואיכות, אך עם זאת גם ייחודיות. אחת הדרכים המרכזיות למתג מוצר או עסק הינה לוגו. למעשה, כיום, כמעט שלא קיים עסק או מוצר ללא לוגו – בעיקר בשל העובדה שעל מנת שהעסק יצליח,
יש לבדל אותו מעסקים אחרים וליצור עבורו תדמית עצמאית, איכותית ובלתי מתפשרת. לפניכם כל מה שצריך לדעת על לוגו לעסקים.
כיצד יוצרים לוגו לעסק?
יצירת לוגו לעסק היא משימה הדורשת מחשבה רבה, הבנה נרחבת בתחום העיצוב והבנה בתחומי חוויית משתמש ומיתוג.
חשוב מאוד להבין כי היות והלוגו מהווה את הפנים של העסק, עליו לייצג את העסק ככל הניתן וליצור את התחושה והאווירה שאתם מעוניינים להעביר בעסק שלכם.
איך עושים זאת? הנה מספר פרמטרים עליהם יש לתת את הדעת בעת יצירת לוגו לעסק:
פונט – אנשים רבים אינם מודעים לכך, אך הפונט בעצם יוצר את הטון של הלוגו. כך, למשל, פונט כבד ו"רציני" יותר, יתאים למשרדי עורכי דין, גופים ממשלתיים ועוד.
לעומת זאת, לעסק המוכר משחקים לילדים למשל, יתאים פונט מעט "שובב" יותר ופחות רציני ומהוקצע.
רצוי מאוד לעשות שימוש בפונט אחד, או בשני סוגי פונטים המתכתבים ביניהם מבחינה עיצובית לכל היותר.
מומלץ מאוד שלא לשלב יותר מדיי סוגי פונטים בלוגו אחד, שכן העניין עשוי ליצור "בלאגן" בעיניים ולגרום ללוגו כולו להיראות לא מקצועי ומגובש.
צבעוניות – על הצבעוניות בלוגו לשקף את רוח העסק ככל הניתן.
גם כאן, מומלץ שלא להתפרע עם צבעים רבים מדיי, שכן העניין עשוי ליצור בלאגן ולהסיט את תשומת הלב מהמאפיינים המרכזיים של הלוגו.
למעשה, כל עוד לא מדובר בעסק של ליצנות או עסק בעל אוריינטציה ברורה לצבעים וצבעוניות, אין כל סיבה לשלב בלוגו מעל ל- 3 צבעים שונים (אלא אם מדובר באלמנט צבעוני קטן אחד בתוך כל הלוגו).
סלוגן – גם הסלוגן מהווה את אחד הפרמטרים החשובים והמרכזיים בלוגו. מטרתו העיקרית הינה ללכוד את רוח העסק במשפט או ביטוי אחד, קצר וקולע.
פשטות היא שם המשחק
לוגו אמנם מהווה את הפנים של העסק, אבל עליו גם להיות קליט ו"נקי" מבחינה עיצובית ככל הניתן. מסיבה זו, חשוב מאוד לשמור על פשטות בעת יצירת הלוגו.
מומלץ מאוד שלא לשלב בלוגו יותר מדיי אלמנטים, צבעים, צורות או פונטים. ככל שהלוגו ייראה נקי יותר, כך הוא גם ייצור תחושה יוקרתית ואיכותית יותר.
לסיכום,
לוגו איכותי הינו לוגו המשלב צבעוניות, פונטים וסלוגן המתכתבים ביניהם מבחינה עיצובית.
רצוי מאוד לשמור על הלוגו פשוט ככל הניתן, הן בשל הצורך להפוך אותו לקליט יותר, והן בשל הרצון לגרום לו להיראות נקי, מלוטש ומקצועי.
הקפדה על כללי מפתח אלה תסייע לכם ליצור לוגו ייחודי, יפהפה ובלתי נשכח.